خرید جایگزین های ارزان برای خوراک دام و طیور

جایگزین خوراک دام و طیور

از آن جایی که هر کدام از مواد غذایی مورد نیاز دام و طیور، خواص خود را دارند و هیچ کدام از این مواد به تنهایی نمی توانند همه نیازهای غذایی یک دام را برطرف کنند، باید همه این مواد در برنامه غذایی دام و طیور گنجانده شود. برای خرید خوراک دام می توانید به بازرگانی مارچ مراجعه کنید و همه مواد غذایی مورد نیاز دام از نهاده تا خوراک را از همان جا تهیه کنید.
در ادامه مطلب به توضیح این خواهیم پرداخت که کدام یک از خوراک دام می تواند جایگزین خوراک دیگر شود.
از آن جایی که یونجه که یک خوراک اصلی برای دام محسوب می شود، به علوفه گرانی تبدیل شده است و به خاطر حجم بالا، هزینه حمل و نقل آن نیز زیاد است، بهتر است از تفاله آلبالو، تفاله انگور، و … تا حدی استفاده کنیم. یعنی میزان درصد یونجه را کم کنیم و جایگزین آن درصد کم شده از این تفاله ها استفاده کنیم.
جو و ذرت نیز وظیفه تامین انرژی دام ها را به عهده دارند اما قیمت بالایی دارند. تفاله زیتون، تفاله خرما، خرده ذرت و … از جمله محصولاتی هستند که می توانند جایگزین جو و ذرت شوند تا هزینه های زیاد ناشی از تامین خوراک دام و طیور کاهش یابد. البته دقت کنید که فقط درصدی از جو و ذرت مصرفی دام ها را با این تفاله ها جایگزین کنید و کل ذرت و جو را از جیره آن ها حذف نکنید.
سویا که منبع درصد بالای پروتئین است، می تواند با گلوتن ذرت، کنجاله کنجد و … جایگزین شود. می توان درصدی از سویا را نیز از غذای دام ها کم کرد، و این مواد را جایگزین کرد.
برای خرید خوراک دام و طیور و انواع جایگزین خوراک دام و طیور می توانید با کارشناسان ما در گروه بازرگانی مارچ تماس بگیرید و محصول مورد نظر خود را سفارش داده و در اسرع وقت آن را تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *