قیمت کنجاله سویا و مهم ترین خواص آن

خواص کنجاله سویا

خواص کنجاله سویا چیست؟ چرا کنجاله سویا برای دام ها مفید است؟

کنجاله سویا چیست؟

کنجاله سویا همان تفاله ها و مواد زائد سویا است که بعد از گرفتن روغن سویا، باقی می ماند. سویا از گروه دانه های روغنی است، که از روغن آن استفاده های زیادی می کنند.

چرا کنجاله سویا برای دام ها مفید است؟

از آن جایی که کنجاله سویا حاوی مقدار بسیار زیادی پروتئین می باشد، برای خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا دام ها و پرندگان برای رشد بهتر نیاز به پروتئین در وعده غذایی شان هستند. همان طور که گفتیم کنجاله سویا در حقیقت همان سویا بدون روغن است، پس همه خواص سویا آرژانتین را به جز روغن دارد. سویا بیشتر از سایر غلات دارای فسفر و کلسیم است و حاوی مقدار ۲۰ درصد چربی و ۴۰ درصد پروتئین است. همچنین کنجاله سویا اسید آمینه تریپتوفان، آرژنین، لیزین و گلیسین دارد که این اسید آمینه ها، از جمله اسید آمینه های ضروری برای دام به شمار می روند.

استفاده از کنجاله سویا در جیره دام  و طیور به علت داشتن خواص مفید و اسید های آمینه کاملا مقرون به صرفه است و پیشنهاد می شود که حتما استفاده شود.

مهم ترین خواص کنجاله سویا

در کل می توان خواص کنجاله سویا را این چنین لیست کرد:

  • حاوی حدود ۴۰ درصد پروتئین است.
  • دارای املاح معدنی ضروری و غیر ضروری برای دام هاست.
  • شامل مواد معدنی مثل آهن، منیزیم و کلسیم است.
  • ویتامین های آ و ای به مقدار زیاد در آن موجود است.

قیمت کنجاله سویا

شما عزیزان می توانید برای خرید کنجاله سویا و یا آگاهی از قیمت کنجاله سویا به تلگرام بازرگانی مارچ مراجعه کنید و با عضویت در کانال تلگرام، علاوه بر آگاهی از قیمت روزانه کنجاله سویا، از تخفیف های ویژه ما نیز با خبر شوید. همچنین می توانید برای سفارش و یا مشاوره رایگان با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *