کنجاله کلزا برای خوراک دام و طیور

کنجاله کلزا برای خوراک دام و طیور محصولی است که طی فرآیند روغن کشی از دانه های کلزا به دست می آید و سرشار از پروتئین کلزا بوده و محصولی بسیار ارزشمند برای استفاده در جیره غذایی خوراک دام و طیور می باشد استفاده از تفاله کلزا برای خوراک گوسفندان موجب افزایش رشد پشم آن ها می گردد

جوجه مرغ

مزایای کنجاله کلزا

کنجاله کلزا برای مصرف دام و طیور به دلیل دارا بودن بهترین نوع اسید آمینه در بین پروتئین های گیاهی و داشتن قیمت پایین تر، بهترین گزینه برای جایگزین کردن با پودر ماهی برای مصارف خوراکی آبزیانی چون میگو و گربه ماهی و… می باشد.

استفاده از کنجاله کلزا به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از اسید های آمینه سیستئین و متیونین و ایجاد پروفایل نیتروژنی بسیار خوب، برای میکروب های شکمبه گاو و گوسفندان شیری موجب افزایش شیردهی می گردد.

کنجاله کلزا در تغذیه نشخوارکنندگان موجب سهولت هضم مواد غذایی شده و باروری دام های شیری را افزایش می دهد.

مقایسه کنجاله کلزا با کنجاله سویا

کنجاله کلزا به دلیل داشتن فیبر بالاتر ( به دلیل جدا نشدن پوسته در فرآیند روغن کشی کلزا) و پروتئین کمتر دارای انرژی کمتری نسبت به سویا می باشد.  کنجاله کلزا از نظر متیونین و لیزین در سطح مناسبی قرار دارد اما از نظر لیزین محدودیت دارد. کنجاله کلزا دارای میزان زیادی پلی ساکارید غیر نشاسته ای و قندهایی همچون استاکیوز و رافیتوز می باشد. کنجاله کلزا منبع غنی از مواد معدنی ضروری است و میزان فسفر و سلنیوم آن نسب به دیگر دانه های روغنی بیشتر می باشد. با توجه به افزایش روز افزون قیمت های جهانی دامداران همواره به دنبال یافتن محصولات جایگزین با ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب تر هستند تا ضمن تامین نیازهای غذایی دام، هزینه نهایی جیره خوراکی دام و طیور را کاهش دهند شرکت مارچ با ارائه انواع محصولات با کیفیت دامی آماده تامین احتیاجات دامداران و خریداران عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *