خرید تفاله چغندر از بازرگانی مارچ

خرید تفاله چغندر از بازرگانی مارچ با چه قیمتی انجام می گیرد؟

خرید تفاله چغندر از بازرگانی مارچ با چه قیمتی میسر است؟

تفاله چغندر قند یکی از محصولات جانبی است که به علت مقادیر بالای فیبر قابل هضم­، از لحاظ انرژی ارزشی بالاتر از ذرت سیلوشده دارد، همچنین تفاله چغندر قند فیبر و انرژی بالایی داشته و می­ تواند به عنوان جایگزین بخشی از علوفه خشبی یا پرحجم در جیره دام­‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

چگونگی مصرف تفاله چغندر

امکان نفخ برای گوسفندانی که از تفاله چغندر به صورت پلت و خشک استفاده می­ کنند­، محتمل تر خواهند بود. برای کاهش احتمال این خطرات تفاله­‌ها نباید پیش از خیساندن و باز شدن کامل آنها مورد استفاده قرار گیرند. برای خیساندن تفاله­ ها، دو برابر وزن تفاله­‌ها به آنها آب اضافه می­ شود. عملیات خیساندن در صورت استفاده از آب گرم به مدت ۳۰ دقیقه و در صورت استفاده از آب سرد به مدت ۱ ساعت به طول می­ انجامد. تفاله­‌ها پس از پایان مرحله خیساندن نرم شده و حجم آنها نیز دو برابر می­ شود. پیش از مصرف تفاله­‌‌‌های خیسانده شده باید آب اضافه آنها تخلیه شود. تفاله خیس چغندر باید در کیسه­‌‌‌های سیلو، گودال یا حوضچه نگهداری شوند. افزودن تفاله چغندر به خوراک دام­‌ها باید به صورت تدریجی انجام شود.

یکی­ دیگر از محصولات جانبی چغندر قند پسماند چغندر است که شامل چغندرهای کوچک، شکسته یا آسیب دیده هستند. این پسماند­ها اغلب رطوبتی حدود ۸۰ درصد داشته که می­ توانند از نظر محتویات و ارزش غذایی متفاوت باشند. در صورتی که میزان آلودگی این محصولات به خاک کمتر باشد، میزان مصرف آنها می­ تواند بیشتر از میزان ذرت سیلو شده در جیره­‌ها مورد استفاده قرار گیرد. در صورت وجود آلودگی پسماند­های چغندر، باید میزان استفاده از آن در خوراک دام به حداقل برسد. پسماند چغندر را می­ توان مانند سایر فرآورده­‌‌‌های جانبی چغندر به صورت سیلو شده نگهداری کرد. نکته قابل توجه آن است که این مواد به دلیل رطوبت بالا باید همراه با مواد غذایی خشک، سیلو شوند.

فرآوری چغندر قند اغلب از اوایل پاییز تا اواخر بهار ادامه خواهد داشت و فرآورده­‌‌‌های حاصل در فصل تابستان به صورت خشک در انبار­ها و یا به شکل چغندر سیلوشده نگهداری می­ شوند.

برای خرید این محصول شما می توانید از طریق راههای ارتباطی زیر با شرکت مارچ در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *