تفاله جو خوراکی مناسب دام

تفاله جو مناسب دام

تفاله جو خوراکی مناسب دام چه خواصی دارد؟

تفاله جو خوراکی مناسب دام با چه قیمتی خرید و فروش می شود؟

برای هر دامداری در شرایط کنونی این سوال پیش می آید که تفاله جو خوراکی مناسب
دام به چه صورت تهیه می شود؟ پاسخ به این سوالات برای هر دامدار بسیار حیاتی است
و اثرات زیادی را در بازدهی دامداری خواهد داشت.

تفاله جو مناسب دام

آیا تفاله جو خوراکی برای دام مفید است؟

هنگامی که جو به درستی پردازش و مخلوط شود، یک دانه خوراکی عالی برای دام ها است.
می توان از آن در رشد و تکمیل جیره برای گاوهای پرواری، به عنوان مکمل در جیره علوفه برای تلیسه جایگزین کرد. حتی میتوان به عنوان منبع انرژی و پروتئین برای گاوهای گوشتی باردار و شیرده استفاده کرد.

جو به عنوان علوفه برای دام

انواع علوفه یا دانه جو را می توان به عنوان سیلاژ کامل محصول برداشت کرد. قسمت بالای گیاه سر بریده شده و اجازه داده می شود تا به رطوبت مناسب برسد. سپس خرد شده و در سیلو ذخیره می شود. جو علوفه ای یا توده های مخلوط جو و نخود را می توان به عنوان یونجه خشک نیز برداشت کرد. مخلوط جو یا نخود که به عنوان یونجه یا سیلو برداشت می شود را می توان در جیره گاوهای گوشتی استفاده کرد. کاه جو ممکن است به عنوان علوفه مورد استفاده قرار گیرد، اگر به درستی مکمل شود.

زمان مناسب برای استفاده و برداشت جو

مرحله بلوغ در زمان برداشت تفاوت قابل توجهی در کیفیت علوفه ایجاد می کند. برداشت در مرحله انتقال به شیر برای کیفیت مطلوب توصیه می شود. اگرچه مرحله خمیر نرم ممکن است کمی علوفه بیشتری تولید کند و همچنان کیفیت نسبتا خوبی را ارائه دهد. افزودن نخود فرنگی اجازه می دهد تا مخلوط علوفه در مراحل بعدی برداشت شود تا عملکرد را افزایش دهد .و در عین حال علوفه با کیفیت بالا را حفظ کند.

انواع خوراک و تغذیه دام

خوراک ها و مکمل های معروف عبارتند از: سویا، فول فت، روغن، ذرت، ویتامین، دی کلسیم، فسفات، بنتونیت، لیزین، فیتاز، پودر صدف، کنجاله، ملاس، تفاله جو، شیر، آمینه، بایندر و گلوتن.

نتیجه گیری

دانه جو یک خوراک مفید برای چندین گاو گوشتی است. می توان به عنوان منبع انرژی و پروتئین، برای گاوهای گوشتی باردار و شیرده استفاده کرد.

فرآوری جو نیازمند توجه دقیق برای به حداکثر رساندن کارایی هضم و حفظ عملکرد پایداراست.
اختلاط کامل مدیریت خوب برای جیره‌های جو مانند سایر غلات ضروری است.

نکته مهمی که باید در خرید خوراک دام به آن توجه کنید

به دامداران عزیز سفارش میشود اگر خوراک کارخانه خریداری میکنند، در هنگام تهیه و مخلوط کردن کنسانتره در کارخانه حضور داشته باشند. به این ترتیب، میتوانند کنترل کنند که از هر ماده ای به مقدار مشخص و لازم در کنسانتره مخلوط شده است و جلوی هرگونه تقلب گرفته میشود.

اگر قصد خرید هرگونه خوراک دامی از جمله تفاله جو خوراکی مناسب دام هستید، میتوانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *