اهمیت کنسانتره در خوراک دام

اهمیت کنسانتره در خوراک دام

اهمیت کنسانتره در خوراک دام به چه صورت است؟

اهمیت کنسانتره در خوراک دام چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

کنسانتره یکی از خوراک های مفید برای دام می باشد. این محصول به عنوان یک مکمل در تغذیه دام به کار برده می شود. استفاده از کنسانتره در جیره خوراک دام موجب پروار شدن بهتر دام می شود. تغذیه سالم در سلامت دام اهمیت بسیار بالایی دارد. دامپروران در تغذیه دام های خود بجز علوفه از انواع دیگر مواد غذایی مانند کنسانتره نیز استفاده می کنند. مقادیر بالایی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی در کنسانتره وجود دارد. این محصول به شکل فشرده در آمده و قادر است احتیاجات غذایی دام را برطرف کند.

در ترکیبات کنسانتره چه محصولاتی وجود دارند؟

در کنسانتره دامی مقادیر زیادی پودر ماهی، کنجاله سویا، کنجاله آفتابگردان، ذرت، سبوس گندم و غیره به صورت ترکیبی استفاده شده است. به همین دلیل جهت پروار شدن دام بسیار مفید و کاربردی می باشد. واحدهای تولیدی زیادی در کشور وجود دارند که فرایند تولید کنسانتره دامی را انجام می دهند. زمانی که با کمبود این محصول مواجه شویم شرکت های واردکننده اقدام به واردات این محصول می کنند.

چه عواملی بر قیمت کنسانتره تاثیر می گذارند ؟

میزان تولید محصول در کشور به میزان زیادی بر قیمت آن موثر است. هر چقدر که با کمبود محصول مواجه باشیم قیمت آن بیشتر می شود. واردات محصول یکی از عوامل موثر در افزایش قیمتهاست. بنابراین میزان عرضه و تقاضای محصول از عوامل مهم در تعیین قیمت آن می باشد. نوسانات ارزی بازار از جمله عواملی است که بر روی قیمت کنسانتره دامی نقش مهمی دارد. کیفیت کنسانتره متفاوت می باشد. انواع مختلفی از کنسانتره وجود دارند. با توجه به کیفیت محصول قیمت کنسانتره دامی نیز متغیر است.

خرید کنسانتره دامی

به دلیل افزایش قیمت محصولات دامی همواره محصولات با کیفیت و در عین حال ارزان مورد توجه دامداران می باشد. تغذیه کافی و مناسب دام تاثیر مستقیمی بر روی تغذیه انسان دارد. محصولات و فراورده های حاصل از آنها جهت خوراک انسان مورد استفاده قرار می گیرد. علوفه به تنهایی پاسخگوی نیاز دام ها نمی باشد. استفاده از آن از نظر پروار شدن دام دارای سودآوری نمی باشد. کنسانتره یکی از بهترین محصولات برای پرواربندی دام است.

قیمت هر کیلو کنسانتره دامی

حجم خرید محصول یکی از عوامل موثر در قیمت خرید آن می باشد. اگر حجم خرید محصول افزایش پیدا کند قیمت هر کیلو کنسانتره دامی نیز کاهش پیدا می کند. شرکت های تولید کننده زیادی وجود دارند که اقدام به تولید این محصول به صورت فله و بسته بندی می کنند. البته قیمت هر کیلو کنسانتره دامی در حالت فله و بسته بندی با یکدیگر تفاوت دارد. نوع پلت شده این محصول تقاضای بیشتری دارد. در نوع پلت مواد به صورت نسبتا پخته درآمده و مواد مغذی موجود در آن به صورت یکسان پخش شوند. این عامل می تواند در افزایش قیمت هر کیلو کنسانتره دامی تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *