سویا محصولی سرشار از پروتئین

سویا محصولی سرشار از پروتئین

سویا محصولی سرشار از پروتئین از چه مراکزی قابل تهیه است؟

سویا محصولی سرشار از پروتئین با چه قیمتی خرید و فروش می شود؟

کنجاله سویا چیست ؟

سویا دانه ی گیاهی سرشار از پروتئین می باشد. پروتئین فراوان موجود در این محصول بخش بزرگی از نیازهای پروتئینی کشور را تامین نموده است. این محصول پرخاصیت یکی از دانه های روغنی نیز محسوب می شود. پس از روغن گیری از دانه سویا کنجاله ای بر جای می ماند. این محصول تحت تاثیر حرارت و عمل آوری به کنجاله سویا تبدیل می شود. سویا محصولی فرعی از تولید روغن می باشد. کنجاله سویا حاوی پروتئین فراوانی می باشد. یکی از موثرترین و بهترین راههای تامین پروتئین مورد نیاز جیره استفاده از سویا می باشد. این محصول در حالت معمول حدود ۴۴ درصد پروتئین می باشد. یکی از بهترین محصولات برای استفاده در جیره خوراکی دام و طیور کنجاله سویا است.

میزان استفاده از کنجاله سویا برای خوراک دام و طیور

سویا مهمترین دانه روغنی تلقی می شود. ۵۵ درصد از کل دانه های روغنی در جهان را دانه سویا به خود اختصاص داده است. این محصول همه ساله در داخل کشور کشت و تولید می شود. اما میزان استفاده از آن خیلی بیشتر از میزان تولید شده می باشد. سالانه در کشور ما چیزی نزدیک به ۲٫۵ میلیون تن کنجاله سویا مورد استفاده قرار می‌گیرد. که بخش قابل توجه آن در بخش خوراک طیور و دام به کار گرفته می‌شود
سویا از خانواده دانه‌های روغنی است و تقریبا ۵۵ درصد تولید کل دانه های روغنی را به خود اختصاص داده است.

مزایای کنجاله سویا در تغذیه دام و طیور و آبزیان :

کنجاله سویا علاوه بر پروتئین فراوان، سرشار از لیزین می باشد. دارای ۹۰ درصد ازت حقیقی بوده و برای اکثر حیوانات قابل استفاده  می باشد. متیونین موجود در آن اندک می باشد. همان طور که گفته شد نقش اصلی آن تامین پروتئین جیره می باشد.

 

چه محصولاتی را می توان جایگزین کنجاله سویا در جیره غذایی کرد ؟

در صورت کمبود یا قیمت بالای سویا می توان محصولات دیگری جایگزین آن نمود. پودر گوشت، پودر ماهی، کنجاله کلزا، کنجاله تخم پنبه از محصولات قابل جایگزینی می باشند. اما احتمالا مزایای آنها در حد کنجاله سویا نخواهد بود.

خرید کنجاله سویا از بازرگانی مارچ

خرید محصولات خوراک دامی با کیفیت یکی از مهمترین کارهای پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان می باشد. قطعا خوراک بهتر برای حیوان نهایتا نتیجه بهتری نیز خواهد داشت. رساندن پروتئین بیشتر در دام های شیری موجب افزایش شیر می شود. در دام های پرواری موجب افزایش رشد و وزن گیری بهتر می شود. در طیور تخم گذار موجب کیفیت بیشتر تخم مرغها می شود. شرکت مارچ یکی از مراکز فروش بهترین خوراک دامی است. شما می توانید انواع محصولات با کیفیت را از این مجموعه خریداری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *