خرید و فروش یونجه دامی

خرید و فروش یونجه دامی

 

خرید و فروش یونجه دامی

 

خرید و فروش یونجه دامی

تغذیه ی زیاد یونجه به خصوص در جیره های که همراه با کنسانتره است. میتواند باعث چاق شدن گاو، گوسفند و حیوانات دیگر شود. ولی در جیره های که فقط علوفه دارند، تغذیه ی آزاد ان مشکلی ایجاد نمیکند. در حیوانات در حال رشد و یا دام های شیر ده و یا آبستن که احتیاجات انرژی و پروتئینی بالایی دارند .

باید از یونجه به عنوان تنها خوراک در بخش علوفه جیره استفاده کرد. میزان پروتئین یونجه نسبتا بالا بوده و بین ۱۷ تا ۱۹ درصد در شرایط معمول متغیر است. سطح بالای پروتئین یونجه میتواند در بدن دام تولید انرزی کند. هم چنین یونجه منبع خوبی از ویتامین های A، B و در صورت در معرض آفتاب بودن، ویتامین D است.

اولین چین یونچه

اولین چین معمولا از کیفیت کمتری برخوردار است. و دارای علف های هرز بوده و در چین های آخر نیز نسبت ساقه به برگ بالاست. لذا ارزش تغذیه ای کمتری دارند. شبدر و اسپرس از لحاظ ارزش غذایی تقریبا مشابه یونجه می باشند و هر دو در خانواده ی بقولات قرار میگرند. شبدر و اسپرس معمولا با علوفه های خانواده گندمیان کشت می شوند.

میزان پروتئین شبدر بین ۱۳ تا ۱۵ درصد متغییر بوده .و میزان رطوبت بالای آن در زمان انبار داری ممکن است باعث کپک زدگی شود.

برای خرید یونجه سالم می توانید‌ .از شرکت بازرگانی دانه گستر مارچ یونجه درجه یک و مرغوب دریافت کنید.همکاران ما همه روزه در خدمت مشتریان عزیز می باشند برای خرید می توانید‌ از طریق شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

ویژگی های فیزیولوژیک:

• اندازه: بالا
• پروتیین: بالا
• رشد مجدد: ۲۸-۲۵ روز
• طول عمر: بالا
روش های زراعی:
• دوره رشد: اسفند، فروردین، شهریور و مهر
• میزان بذر لازم در هر کتار: ۵۰-۴۰ کیلوگرم در هکتار
• برداشت: اوایل فصل گلدهی

 

نسبت کلسیم به فسفر در ان ۶ به ۱ است .و در تغذیه ی دام های جوان و در حال رشد باید این نسبت را مورد توجه قرار داد. برداشت یونجه در اوایل تا حداکثر، اواسط گل دهی صورت میگیرد .و وقتی که تمام مزرعه به گل نشسته باشد.ارزش تغذیه ای آن به طور قابل توجهی کاهش میابد. تعداد هر چین برداشت این علوفه بستگی به منطقه ی جغرافیای، میزان آبیاری و غیره دارد.

ارزش انرژی زایی بالا، ارزش انرژی زایی یونجه ۱۲۰% علوفه ی یولاف است. بنا براین این تغذیه ی ۸۰% یونجه به جای ۱۰۰% علف یولاف، ارزش انرژی زایی یکسانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *