عوامل موثر بر قیمت کنجاله کلزا و خواص آن

کنجاله کلزا

عوامل موثر بر قیمت کنجاله کلزا چیست؟ مهم ترین خواص کنجاله کلزا برای خوراک دام و طیور چیست؟

کنجاله کلزا چیست؟

گیاه کلزا، یک گیاه با دانه های روغنی است که وقتی روغن موجود در دانه های آن گرفته شود، موادی از آن باقی می ماند. به این مواد باقیمانده، کنجاله کلزا گفته می شود. نام دیگر کلزا، کانولا است. پیدایش این گیاه برای اولین بار در مناطق شرقی دریای مدیترانه صورت گرفت و عمدتا این گیاه در مناطق معتدل و سردسیر رشد می کند. در هندوستان گیاه کلزا حدود ۲۰ قرن قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) روییده شد و از قرن ۱۷ میلادی این گیاه به میزان وسیعی در اروپا نیز کشت می شود.

خواص کنجاله کلزا به عنوان خوراک دام و طیور

کنجاله کلزا سرشار از گوگرد، انواع ویتامین و اسید آمینه است. کلسترول ندارد زیرا اسید چرب غیر اشباع دارد. اگر کنجاله کلزا در جیره دام های شیرده قرار گیرد، باعث بالا رفتن مقدار شیر آن ها می شود. در دیگر دام ها نیز میزان گوشت آن ها را زیاد می کند. کنجاله کلزا به دلیل قیمت پایینی که نسبت به سایر کنجاله ها دارد، در تغذیه دام ها و پرندگان، بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و فروش بالایی دارد.

قیمت کنجاله کلزا

عوامل موثر بر قیمت کنجاله کلزا چیست؟ عوامل مختلفی روی قیمت کنجاله کلزا تاثیر گذارند، از جمله آن ها می توان به کیفیت، محل کاشت و واسطه داشتن یا بدون واسطه بودن هنگام فروش کنجاله کلزا پرداخت. البته این نکته را توجه کنید که قیمت کنجاله کلزا از کنجاله سویا و سایر کنجاله ها ارزان تر است.

شرکت بازرگانی مارچ یکی از بزرگ ترین شرکت های فروش دانه های روغنی در سراسر کشور است و بدون واسطه و به صورت مستقیم به فروش کنجاله کلزا می پردازد. مشتریان عزیز می توانند برای خرید کنجاله کلزا و یا آگاهی از قیمت کنجاله کلزا، از طریق شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرند و از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز بهره مند شوند.

تلگرام بازرگانی مارچ نیز همواره قیمت های به روز خوراک دام و طیور را به اطلاع عزیزان می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *