عوامل موثر بر قیمت جو و ارزش غذایی آن

عوامل موثر بر قیمت جو

عوامل موثر بر قیمت جو چیست؟ چرا جو برای استفاده در خوراک دام و طیور مفید است؟

جو در ایران بعد از گندم پر طرفدارترین غلاتی است که تولید و استفاده می شود. این در حالیست که در جهان، جو چهارمین نوع از غلات پر طرفدار است. رتبه های اول تا سوم محبوبیت نیز به ترتیب برای برنج، ذرت و گندم هستند. جالب است بدانید منشا پیدایش و تولید جو خاورمیانه بوده است.

ارزش غذایی جو در خوراک دام

از آن جایی که دانه جو حاوی پروتئین قابل توجهی می باشد و به علت داشتن نشاسته انرژی فراوانی دارد، به عنوان یکی از غذاهای اصلی دام و طیور استفاده می شود. پروتئین جو حدود ۱۰% است اما این مقدار می تواند بین ۶% تا ۱۴% متغیر باشد. جو به خصوص برای گاوهای شیرده بسیار مفید است زیرا باعث پروار شدن دام می گردد.

اسیدآمینه لیزین در جو محدود بوده و ویتامین های A، E، D و کلسیم در جو بسیار کم است. اگر هم با اسید پروپیونیک به عمل آوری دانه های مرطوب بپردازید، ویتامین E آن کمتر هم می شود.

قیمت جو برای خوراک دام

از جمله عوامل موثر بر قیمت جو ،  رنگ آن است. زیرا هر چه رنگ جو سفیدتر باشد، کیفیت بالاتری دارد، در نتیجه قیمت جو هم بالاتر خواهد بود. از میان انواع جو خارجی، جو قزاق از جو روس بی کیفیت تر است و قیمت پایین تری هم دارد. در کل اگر بخواهیم انواع مختلف جو را از لحاظ قیمت بررسی کنیم، بهترین جو، جو سفید است و بعد از آن جو ممتاز و بعد هم جو معمولی هستند.

شما عزیزان می توانید برای خرید جو دام، آگاهی از قیمت جو و یا سایر محصولات با کارشناسان ما در گروه بازرگانی مارچ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز در گروه بازرگانی مارچ بهره مند شوید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت روز جو و سایر خوراک دام به تلگرام ما به آدرس https://telegram.me/Ghalatkaran مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *