آخرین قیمت سبوس گندم تهران

قیمت سبوس گندم

قیمت سبوس گندم تهران و سایر شهر چقدر است؟ خواص و ارزش غذایی سبوس گندم چیست؟ چرا وجود این ماده غذایی همواره در خوراک دام و طیور توصیه می شود؟

سبوس گندم  از آسیاب کردن دانه گندم ایجاد می شود و در حقیقت همان پوسته خارجی گندم است که با آسیاب کردن از گندم جدا می شود. سال هاست که سبوس گندم یکی از غذاهای با ارزش و اصلی در جیره دام و طیور محسوب می شود.

خواص و ارزش غذایی سبوس گندم:

سبوس گندم مقدار لیزین زیادی دارد. پتاسیم و فسفر آن بالا و کلسیم و سدیم آن کم است. سبوس گندم به منظور ساخته شدن گوشت و پوست در بدن گاو، زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. گاوها علاقه ی زیادی به این ماده غذایی دارند و این ماده به راحتی در بدنشان هضم می شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های سبوس گندم، جذب بالای آب در آن است. سبوس گندم لعاب تولید می کند و این کار موجب به کار افتادن شکم دام می شود. به علت جذب علوفه های آبدار از شکمبه دام، از بروز اسهال و دیگر مریضی ها جلوگیری می شود.

با وجود همه این مزایایی که از سبوس گندم گفتیم، این نکته را به خاطر داشته باشید که نباید بیش از حد این ماده غذایی را در خوراک دام قرار دهید. زیرا بیش از حد بودن آن منجر به باد کردن شکم دام می شود. در تک معده ای ها مثل طیور هم اگر سبوس بیش از حد باشد، موجب نرمی استخوان در جاندار می شود.

قیمت سبوس گندم:

هر چه سبوس گندم درشت تر باشد، گران تر است. سبوس خوب باید مواد خارجی و خاک نداشته باشد.

برای خرید سبوس گندم به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید با کارشناسان ما در بازرگانی مارچ تماس بگیرید. همچنین برای آگاهی از قیمت سبوس گندم دام تهران می توانید به کانال تلگرام مارچ مراجعه کنید تا قیمت روز انواع خوراک دام را مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *