قیمت تفاله گوجه فرنگی برای خوراک دام و خواص آن

قیمت تفاله گوجه فرنگی

تفاله گوجه فرنگی یکی از انواع خوراک دام است که هم ارزش غذایی بالایی دارد و هم قیمت پایینی دارد. استفاده از تفاله گوجه فرنگی به عنوان خوراک دام باعث می شود تا از بروز آلودگی های محیط زیست نیز جلوگیری شود.

تفاله گوجه فرنگی شامل فیبر، دانه ها و پوست گوجه فرنگی و خمیر چسبنده است. مجموع این مواد معادل یک پنجم وزن گوجه فرنگی است. این ماده که بیشتر از پسماند گوجه های کارخانه تولید رب است، می تواند هم به صورت تر و هم به شکل خشک به عنوان جیره دام و طیور مورد استفاده قرار گیرد. تفاله ها را می توان زیر نور خورشید و یا با دستگاه خشک کن، خشک کرد. البته خشک کردن با دستگاه خشک کن بهتر است چون از کپک زدن جلوگیری می کند.

ارزش غذایی تفاله گوجه فرنگی

تحقیقات و مطالعات نشان داده اند تفاله گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های گروه ب است و مقدار زیادی ویتامین آ نیز دارد. همچین مقدار لیزین این ماده از لیزین پروتئین سویا برزیل بیشتر است و میزان پروتئین خام آن ۲۵ درصد است. پروتئین بالای این تفاله سبب شده تا غذای مناسبی برای مرغ های تخم گذار باشد. مزیت دیگری که وجود تفاله گوجه فرنگی در غذای دام ها دارد این است که باعث هضم راحت تر غذا در حیوان شده و از بروز اسهال هم جلوگیری می کند.

قیمت تفاله گوجه فرنگی

شما مشتریان گرامی می توانید برای خرید تفاله گوجه فرنگی و یا آگاهی از قیمت تفاله گوجه فرنگی، با کارشناسان ما در گروه بازرگانی مارچ تماس بگیرید. انواع تفاله گوجه فرنگی خشک و تر با عرضه مستقیم و بدون واسطه در بازرگانی مارچ موجود است. ارسال هر گونه خوراک دام و طیور در مجموعه مارچ بسیار سریع انجام می شود و به سرعت به دست مشتری خواهد رسید. برای مشاهده قیمت تفاله گوجه فرنگی می توانید به تلگرام مارچ نیز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *