ترکیبات ضد تغذیه ای کنجاله کلزا

کنجاله کلزا

در مقاله عوامل موثر بر قیمت کنجاله کلزا و خواص آن در مورد ارزش غذایی کنجاله کلزا مطالبی مفیدی گفته شد. در این مقاله می خواهیم به ترکیبات ضد تغذیه ای کنجاله کلزا بپردازیم. بعد از خرید کنجاله کلزا برای دریافت مشاوره نحوه مصرف این خوراک، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

۱-اسید فیتیک:

اسید فیتیک یک ترکیب ضد تغذیه ای است که در کنجاله کلزا وجود دارد. اسید فیتیک مانع از جذب شدن پروتئین ها و املاحی که در کنجاله کلزا وجود دارند می شود و این به خاطر خاصیت الکترون خواهی زیاد اسید فیتیک است که با پروتئین و کاتیون هایی مثل روی ترکیب می شود.

۲-گلوکوزینولیت ها : 

اثرات توکسیک ، کاهش قدرت باروری ، ایجاد گواتر با جلوگیری از سنتزهورمون تیروئید و ایجاد تغییرات پاتولوژیک در غده تیروئید و در کبد، از جمله تأثیرات ضد تغذیه ای گلوکوزرینولیت ها و ترکیبات ناشی از تغییر مثل هیدرولیز آن ها است.

۳-اسید فنلیک و تانن ها :

ترکیب شدن اسید فنلیک و تانن های کنجاله کلزا با اسید آمینه ها و آنزیم ها موجب کاهش جذب پروتئین می شود. ترکیبات اسید فنلیک و تانن ها در کنجاله سویا از کنجاله کلزا حدود ۳۰ برابر کمتر است. همچنین این ترکیب ها منجر به تیره شدن رنگ کنجاله کلزا و ایجاد طعم تند آن شده اند.

در این مقاله به ۳ مورد از ترکیبات ضد تغذیه ای کنجاله کلزا اشاره کردیم. برای جلوگیری از اثرات بد حاصل از خوردن کنجاله کلزا باید به مقدار مناسب و طبق برنامه غذایی مشخص این ماده در جیره غذایی دام ها و طیور قرار گیرد.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص میزان مصرف کنجاله کلزا توسط دام و طیور با کارشناسان ما در بازرگانی مارچ تماس بگیرید. همچنین برای آگاهی از قیمت روز کنجاله کلزا به تلگرام بازرگانی مارچ مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *