کنجاله آفتابگردان جایگزین پروتئین در جیره طیور

کنجاله آفتابگردان جایگزین پروتئین جیره طیور

آیا کنجاله آفتابگردان جایگزین پروتئین در جیره طیور می شود؟

بیشترین هزینه ای که دامداران و مرغداران هنگام پرورش دام و طیور متقبل می شوند، هزینه جیره و خوراک دام و طیور است. از بین مواد غذایی ای که به این حیوانات می رسد، مواد پروتئین دار گران تر از بقیه هستند. یکی از روش ها برای کاهش هزینه های پرورش دام و طیور این است که بتوان هزینه جیره غذایی آن ها را کم کرد. برای این کار یکی از بهترین راه ها کم کردن میزان پروتئین در وعده غذایی آن هاست. البته نباید پروتئین حذف شود ولی درصد زیادی از آن می تواند با مواد غذایی ارزان تر و در عین حال مفید و با ارزش غذایی بالا جایگزین شود.

همان طور که در مقاله قیمت کنجاله آفتابگردان و مهم ترین خواص آن گفتیم، کنجاله آفتابگردان خواص بسیار زیادی دارد از جمله این که متیونین و سیستئین آن بالا است. فیبر بالایی هم دارد. اما لیزین و انرژی آن کم است و اسید های رنگی ای دارد که به وجود آورنده لکه های سبز آبی در تخم مرغ می شوند.

هنگام فراوری کنجاله آفتابگردان با روغن بالا، اگر لیزین و آنزیم به این ماده غذایی اضافه شود، مشکلاتی که دارد برطرف می شود در نتیجه می توان مقدار زیادی از کنجاله آفتابگردان را در خوراک طیور گنجاند.

دانه آفتابگردان و کلیه محصولات جانبی حاصل از آن همواره از اهمیت فراوانی برای دامداران، مرغذاران و تهیه کننده های غذای دام و طیور برخوردار بوده زیرا حاوی پروتئین بالا و روغن زیاد هستند. البته میزان این پروتئین و انرژی، به روش به کار برده شده برای فرآوری محصول و ترکیب دانه مورد نظر از نظر مقادیر پروتئین ، روغن و پوشش اطراف دانه بستگی دارد.

برای آگاهی از قیمت کنجاله آفتابگردان به تلگرام بازرگانی مارچ مراجعه کنید. برای برخورداری از مشاوره رایگان یا خرید این محصول هم با کارشناسان ما در بازرگانی مارچ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *