شرایط دمایی سالن برای پرورش جوجه یک روزه گوشتی

شرایط دمایی سالن برای پرورش جوجه یک روزه گوشتی

در این مقاله شرایط دمایی سالن برای پرورش جوجه یک روزه گوشتی را بررسی خواهیم کرد.

مهم ترین دوران زندگی جوجه های گوشتی هنگام پرورش، ۲ هفته اول می باشد. علت این میزان از اهمیت این است که در طول این مدت هنوز سیستم حرارتی بدن جوجه ها تنظیم نشده و در نتیجه قادر نیستند حرارت بدن خود را کنترل کنند.
سال ها پیش و در حدود ۲۰ سال قبل ۷ روز اول زندگی جوجه ها ۱۰ درصد از طول عمر مرغ بود. اما امروزه به خاطر کم شدن دوره پرورش مرغ گوشتی، هفته اول بیش از ۲۰ درصد کل زندگی مرغی به وزن ۱ کیلو و ۷۵۰ گرم است. و حدود ۱۸ درصد از کل زندگی یک مرغ به وزن ۲ کیلو و سیصد گرم. یک تفکر اشتباه که در امر پرورش و نگهداری جوجه های گوشتی وجود دارد این است که فقط توجه به جوجه ها هفته اول مهم است و از شروع هفته دوم به بعد جوجه ها به نگهداری احتیاج ندارند. اما توجه داشته باشید که مراقبت از جوجه ها در هفته دوم نیز همانند هفته اول بسیار مهم و ضروری می باشد. جوجه در هفته اول و دوم سطح بدنش از کرک پوشیده شده و مانند مرغ های بالغ پر ندارد. به همین خاطر خیلی سریع حرارت بدن خود را از دست می دهد. هر چه سن جوجه بیشتر می شود این میزان سرعت خروج حرارت از بدنش کاهش می یابد. در نتیجه توصیه ما به پرورش دهنده های جوجه مرغ گوشتی این است که قبل از این جوجه ها را به داخل سالن نگهداری بریزند، از میزان گرمایش محیط اطمینان کامل داشته باشند. بهترین دما هم برای جوجه ریزی ۳۰ درجه سانتی گراد است که بهتر است ا ز ۴۸ ساعت قبل از ریختن جوجه ها در سالن این دما در سالن حاکم باشد. اگر شرایط برای پرورش جوجه ها مناسب باشد، جوجه ا ز طریق بینی خود نفس می کشد نه از طریق دهان. که این روش مناسب ترین و درست ترین روش برای پرورش طیور می باشد. زیرا تنفس دهانی موجب از دست دادن ۱ الی ۲ گرم رطوبت از بدن جوجه ها می گردد.

در این مطلب شرایط دمایی سالن برای پرورش جوجه یک روزه گوشتی را بررسی کردیم.
برای خرید جوجه یک روزه گوشتی و یا خوراک دام و طیور می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما در بازرگانی مارچ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز بهره مند شوید.
همچنین می توانید برای آگاهی از قیمت جوجه یک روزه گوشتی و یا قیمت خوراک دام و طیور به تلگرام بازرگانی مارچ مراجعه کنید.
شماره های تماس:

☎ ۰۲۱٢۵۹۱۷۵۸۸     📞۰۹۹۰۰۱۹۶۴۸۰   📞 ۰۹۱۰۱۸۶۵۵۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *