ویژگی های مکانی محل برای پرورش جوجه مرغ گوشتی

ویژگی های مکانی محل برای پرورش جوجه مرغ گوشتی

در این مقاله به موضوع ویژگی های مکانی محل برای پرورش جوجه مرغ گوشتی می پردازیم.
اگر در روستا زندگی می کنید، و یا تا کنون به روستاها رفته باشید، هنوز هم شاهد خانواده هایی هستید که مرغ و خروس و سایر طیور را در حیاط خانه نگهداری می کنند. هر چند که کار این افراد از لحاظ سودآوری اقتصادی درآمد بسیار ناچیزی خواهد داشت. اما عمده نیازهای خانواده را در جهت تامین محصولات و فراورده های حاصل از جوجه و طیور کاهش می دهد.
امروزه مرغداری ها و مزرعه هایی برای پرورش صنعتی طیور وجود دارد و احداث گردیده است که از نظر اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تا جایی که اکثر کشورهای صنعتی و بزرگ بخش بالایی از سرمایه خود را به این کار اختصاص داده اند. به کارگیری اصول علمی و نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده توسط متخصص ژنتیک و تغذیه می تواند تا حد بسیار زیادی نیز به افزایش این سود آوری کمک کند.
یکی از مهم ترین عواملی که موجب افزایش بازده در کار پرورش طیور می شود، انتخاب محل مناسب و آماده سازی آن محل برای پرورش طیور است. محل مزرعه باید به گونه ای انتخاب گردد که اولا اطراف آن مزارع دیگر پرورش طیور نباشد، ثانیا به محل های جمع آوری ضایعات دام و طیور و زمین های کشاورزی و گلخانه ای که از فضولات دام ها به عنوان کود استفاده می کنند و حاوی مواد و میکروب های بیماری زا برای طیور می باشد دور باشد.
هر چند که رعایت همه این موارد نیز تضمینی برای بیمار نشدن طیور نیست. زیرا بیماری هایی مثل نیوکاسل و برونشیت از فاصله های دور و از طریق هوا هم به راحتی از واحدی به واحد دیگر منتقل می شوند. اما رعایت فاصله هایی که گفته شد تا حد زیادی از شیوع برخی بیماری های دیگر طیور جلوگیری می کند. یکی از عواملی که باعث کاهش بیماری های طیور می شود این است که از توری فنس استفاده کرد و یا اطراف محل مزرعه را درخت کاری کرد. همچنین با کاهش عبور و ورود افراد و سایر جانوران می توان تا حد زیادی از انتقال میکروب و ویروس ها و سایر آلودگی ها به محل نگهداری طیور جلوگیری کرد.
در این مقاله به موضوع ویژگی های مکانی محل برای پرورش جوجه مرغ گوشتی پرداختیم.
شما عزیزان و همراهان گرامی بازرگانی مارچ می توانید برای خرید جوجه یک روزه گوشتی و یا خرید خوراک دام و طیور از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با کارشناسان ما در بازرگانی مارچ تماس بگیرید.
همچنین برای آگاهی از قیمت جوجه گوشتی یک روزه و قیمت خوراک دام و طیور نیز می توانید به تلگرام بازرگانی مارچ مراجعه کنید.
شماره تماس:

☎ ۰۲۱٢۵۹۱۷۵۸۸     📞۰۹۹۰۰۱۹۶۴۸۰   📞 ۰۹۱۰۱۸۶۵۵۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *