ذرت علوفه ای دامی

ذرت علوفه ای از محصولات اصلی در جیره غذایی خوراک دامی می باشد. گیاهان نقش بسیار با ارزشی در تامین غذای انسان و حیوانات داشته و دارند و انسان همواره در جستجوی روش های علمی و جدیدی برای بهره وری بیشتر از گیاهان و تامین اکثر نیازهای خود و دام ها می باشند ذرت یکی از محصولاتی است که هم برای مصارف انسانی و عمدتا برای مصارف دامی مورد نیاز است ذرت علوفه ای یا سیلاژ شده دارای کربوهیدرات فراوان بوده و نسبت به انواع دیگر سیلاژ ها خاصیت و کیفیت بیشتری داشته و برای دام ها خوش خوراک تر می باشد. با استفاده از افزودنی هایی مثل املاح معدنی و انجام شدن فرآیند های تخمیری بر روی آن این سیلاژ ها دارای کیفیت بیشتری می شوند. سیلو کردن ذرت موجب کاهش دادن آفت های غذایی شده و خوش خوراکی جیره را افزایش می‌دهد

در فصل برداشت این محصول به دلیل فراوانی این محصول نسبت به میزان مصرفی، مقداری از محصول به صورت سیلو شده برای فصل هایی که کمبود ذرت علوفه ای احساس می شود نگهداری می شود همچنین با سیلو کردن محصول فضای کمتری اشغال شده و محصول به شکل مرتب تری بسته بندی می‌شود.

مزیت های استفاده از ذرت علوفه ای در خوراک دام

داشتن ارزش غذایی بالا مشابه محصولاتی چون یونجه

نسبت به سایر گیاهان درصد بالایی از مواد خشک را داراست

ذرت علوفه ای را در دما و شرایط مختلف آب و هوایی و در هر نقطه از انبار میتوان نگهداری کرد

به دلیل پرس شدن با دستگاههای مخصوص هوای بین ذرات علوفه تخلیه شده و علوفه ها در معرض کپک زدگی و فاسد شدن قرار نمیگیرند

ذرت علوفه ای در بسته های چندکیلویی ( اغلب ۳۰ کیلویی)  بسته بندی شده و بسته های کوچک برای دامداریهای کوچک مناسب می باشند

اسیدهای موجود در سیلاژ اسیدهای معده دام را تقویت بخشیده و باعث هضم بهتر مواد سلولزی و پنتوزان شده و شیر دام ها را می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *