گندم بهترین خوراک برای دام و طیور

گندم بهترین خوراک برای دام و طیور در چه مناطقی کشت می شود؟

گندم بهترین خوراک برای دام و طیور با چه کیفیتی در بازار عرضه می شود؟

 

گندم از اصلی ترین محصولاتی است که کشت می شود سالانه مقدار زیادی از اراضی کشور زیر کشت این محصول می رود ،

گندم دامی محصولی مطمئن در جیره های غذایی دام

گندم همواره یکی از خوراک های با ارزش غذایی بالا به شمار می آید. انواع گندم دامی و شکسته، به عنوان محصولی مطمئن و با قیمت مناسب در جیره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گندم یکی از معمول ترین غلات مورد استفاده در تغذیه دام و طیور است و در برخی مناطق به دلیل فراوانی و ارزانی نسبی، جایگزین بخش اعظمی از ذرت در جیره می گردد.

چند نوع گندم وجود دارد؟

محصول گندم به واریته های مختلفی مثل بهاره و زمستانه و همچنین قرمز و سفید و نیز به انواع گوناگونی از قبیل سفت، نرم و دورام دسته بندی می شود. انواع مختلف گندم، ارزش غذایی متفاوتی دارند. در گندم سخت، پروتئین در اتصال قوی با نشاسته وجود دارد، به همین جهت این نوع گندم، حاوی پروتئین و لیزین بیشتری است. گندم سخت برای پخت نان، گندم نرم برای قنادی و گندم دورام برای تهیه ماکارونی به کار می رود.

ارزش غذایی گندم به چه صورت است

این محصول دارای انرژی قابل متابولیسم نسبتا بالا و پروتئین خام متغیری بین ده تا پانزده درصد است. گندم حاوی ۵ تا ۸ درصد از انواع مختلف پنتوزان ها می باشد که اصلی ترین آنها آرابینوگزیلان ها هستند. این مواد قادرند تا ده برابر وزن خود، آب جذب کرده و موجب افزایش ویسکوزیته یا گرانروی مواد و کاهش قابلیت هضم و افزایش رطوبت بستر می شوند. شما می توانید برای سفارش محصول به صورت عمده از طریق راههای ارتباطی زیر با شرکت دانه گستر مارچ در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *