قیمت کنجاله آفتابگردان و مهم ترین خواص آن

قیمت کنجاله آفتابگردان و خواص آن

کنجاله آفتابگردان چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت کنجاله آفتابگردان و مهم ترین خواص آن چیست؟

کنجاله آفتابگردان چیست؟

کنجاله آفتابگردان محصولی است که بعد از گرفتن روغن دانه های آفتابگردان از آن باقی می ماند و خوراک مناسبی برای دام  و طیور است. از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. ۲ مدل کنجاله آفتابگردان داریم: کنجاله بدون پوست و کنجاله با پوست. کنجاله با پوست نسبت به بدون پوست، فیبر بالاتری دارد و استفاده از آن متداول تر است. کنجاله بدون پوست که ممکن است پوسته های کمی هم داشته باشد، از مغز دانه های آفتابگردان به دست می آید.

کاربرد کنجاله آفتابگردان و ارزش غذایی آن

کنجاله آفتابگردان حاوی مقادیر قابل توجهی مواد معدنی، فیبر، پروتئین، متیونین و ویتامین است.

کنجاله آفتابگردان با پروتئین بالایی که دارد می تواند در غذای نشخوار کنندگان و غیر نشخوار کنندگان قرار بگیرد. همچنین با مقدار پروتئین بالاتر و فیبر پایین تر می تواند به عنوان خوراک پرندگان نیز مصرف شود. یکی از عواملی که باعث ارزش غذایی بالای کنجاله آفتابگردان شده است، مقدار زیاد متیونین در آن است. همچنین پروتئین موجود در این ماده به حدی است که می تواند به جای کنجاله سویا در خوراک دام استفاده شود.

تحقیقات نشان داده که اگر کنجاله آفتابگردان را به همراه کنجاله سویا در خوراک گاوهای شیرده بگنجانیم، از آن جایی که پروتئین جذب شونده بیشتر می شود، موجب افزایش شیر گاوها می شود.

قیمت کنجاله آفتابگردان

قیمت کنجاله آفتابگردان به عوامل مختلفی مثل اندازه، کیفیت، نوع بسته بندی، شرکت تولید کننده و خرید با واسطه یا بدون واسطه بستگی دارد. در کل قیمت کنجاله آفتابگردان پایین است و جزء کنجاله های ارزان به شمار می آید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت کنجاله آفتابگردان و خرید کنجاله آفتابگردان با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز بهره مند شوید. بازرگانی مارچ به فروش فله ای کنجاله آفتابگردان هم می پردازد. همچنین می توانید قیمت روز کنجاله آفتابگردان را از کانال تلگرام مارچ مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *