کنسانتره دامی درجه یک


کنسانتره دامی با توجه به مورد مصرفی آن انواع گوناگونی دارد به دلیل اینکه هدف از پرورش دام ها معمولاً متفاوت می باشد کنسانتره خریداری شده برای آن نیز متفاوت خواهد بود برای مثال کنسانتره شیری برای گاوهایی که هدف از پرورش آن ها تولید شیر می باشد و کنسانتره پرواری برای گاوهایی که به منظور تولید گوشت پرورش داده می‌شوند استفاده می‌شود که به منظور تامین نیازهای غذایی دام و طیور است. کنسانتره دامی محصولی است که از ترکیب چندین محصول با درصد های مختلف بدست می‌آید که در تولید آن تلاش می گردد همه مواد مغذی در آن موجود بوده و سلامت، رشد و تولید در آن هدف قرار گیرد.

کنسانتره دامی

کنسانتره دامی حاوی منابع معدنی، ویتامینی، مقداری مواد مغذی دیگر است که می توان به صورت ترکیب با علوفه و سیلو مورد استفاده قرار داد این محصول معمولاً به شکلهای گوناگون نظیر مش یا آردی تولید می گردد.

انواع کنسانتره دامی

کنسانتره گاو پرواری

کنسانتره گاو شیری

کنسانتره اسب

کنسانتره بز

کنسانتره گوسفند

ضمن اینکه کنسانتره مورد استفاده برای هرگونه دام متفاوت است گاهی دامداران این محصول را به صورت پودری و به شکل مخلوط با سایر علوفه ها استفاده میکنند و برخی نیز نوع پلت آن را به دلیل هضم آسانتر مناسب می دانند زیرا مواد اولیه نوع پلت آن در دمای بالاتر از ۷۰ درجه سانتیگراد توسط بخار آب پخته و تحت حرارت و فشار تخم انگل ها و میکروب ها نابود می شوند. پلت کردن و دانه بندی مناسب محصولات مورد استفاده در کنسانتره دامی مانع از ریخت و پاش و زایل شدن آن گردیده و موجب توزیع یکسان ریزمغذی ها در خوراک می گردد.

مزایای استفاده از کنسانتره برای دامداری ها

نیاز نبودن افزودن ریزمغذی ها

کاهش هزینه های تولید به علت کاهش هزینه های حمل و ذخیره سازی

ممکن شدن حذف تمام محصولات کم حجم جیره

کاهش زمان صرف شده برای تولید کنسانتره

فرمولاسیون دقیق بر حسب نیاز دام

ترکیبات استفاده شده برای کنسانتره دامی

تفاله چغندر قند

ملاس

چربی

انواع ویتامین

غلات

مواد معدنی

پروتئین های گیاهی

پروتئین های حیوانی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *